Witam wszystkich z powrotem i dzisiaj chciałam przyjrzeć się konfliktowi w miejscu pracy - coś, z czym wiem, że większość z nas zetknęła się na jakimś etapie naszego życia zawodowego.

Może być burzliwie, ale na horyzoncie jest nadzieja!

Konflikt w miejscu pracy może być ogromnym źródłem emocjonalnego, a nawet fizycznego stresu dla pracownika. Trudne relacje interpersonalne, różnice zdań, starcia osobowości, między innymi, mogą się często zdarzać i czasami trudno je zignorować. Oczywistą rzeczą byłoby powiedzieć, aby unikać konfliktu, jeśli to możliwe, na pewno nie szukaj go, ale jeśli ma on na ciebie wpływ, jeśli znajdziesz się w sytuacji, w której konflikt stał się nieunikniony, oto pięć wskazówek, które pomogą ci podjąć kroki w kierunku rozwiązania: 1. Co jest dla Ciebie akceptowalnym zachowaniem? Definiuje to przed ruszać się dalej, bierze czas out rozważać na sytuacji i naprawdę identyfikuje kwestię która potrzebuje rozwiązywać. Niektóre konflikty są nieuniknione, jeśli chodzi o różne opinie i osobowości. Upewnij się, że wybierasz swoje bitwy mądrze i naprawdę kopać w dół i być uczciwym wobec siebie, czy jest to prawdziwy problem lub po prostu coś, co przeszkadza ci, ale że można rzeczywiście nauczyć się radzić sobie z.2. Jeśli zdecydujesz, że trzeba podjąć dalsze działania, a następnie nie wiszą wokół czekając na rzeczy, aby się pogorszyć. Tackle problem głowę na i umieścić wysiłek do rozwiązywania rzeczy tak szybko, jak to możliwe.3. Zachowaj spokój. To może być trudne, ale tracąc swój temperament i nie jest w rozsądnej kontroli swoich emocji nie pomoże. Zrób sobie przerwę i odetchnij, jeśli czujesz, że emocje zaczynają buzować i staraj się wejść w każdą rozmowę i rezolucję ze spokojnym i otwartym umysłem. Bycie podenerwowanym i gotowym do wybuchu nikomu nie pomoże.4. Szukaj porady. Jeśli to możliwe, zwróć się o poradę do kolegi, działu kadr lub swojego menedżera. Nie siedź tam czując, że musisz zachować to wszystko dla siebie i cierpieć. To też nie jest wymówka, aby się wyżalić, bądź konstruktywny i omów problem, jak się z nim czujesz i być może zaproponuj pomysły, jak go rozwiązać. Jeśli obawiasz się, że to sprawi, że będziesz wyglądał na trudnego, nie martw się, konflikt jest powszechny i tak długo, jak możesz wykazać się zrozumieniem i chęcią poprawy sytuacji, ludzie będą szczęśliwi mogąc Ci pomóc. Nikt nie chce słyszeć, że członek jego personelu cierpi w milczeniu.5. Porozmawiaj. Kiedy nadejdzie czas, zaproś osobę, z którą powstał główny konflikt, do konstruktywnej rozmowy na ten temat. Znajdź przestrzeń i czas, aby zrobić to bez zakłóceń. Bądź uprzejmy i profesjonalny - patrz punkt 3! Możesz być zaskoczony, gdy okaże się, że osoba ta nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że robi to, co robi i jest szczęśliwa oraz chętna do wprowadzenia zmian. Oczywiście może się okazać, że reagują z trudem, ale i tak ważne jest, aby przeprowadzić tę rozmowę. Nie bądź wrażliwy na to, by dowiedzieć się o swojej roli w tej sytuacji i o tym, jak druga osoba może się czuć w stosunku do twoich działań i zachowań. Być może będziesz musiał sam wprowadzić zmiany, a może nawet przeprosić za swój wkład, zanim sprawy ruszą do przodu. Ważne jest, aby przeprowadzić dyskusję i znaleźć wspólną drogę do rozwiązania. Jeśli znajdziesz się w trudnej sytuacji w pracy, pamiętaj, że nie jesteś sam i że nie jest to niczym niezwykłym, że pojawiają się problemy. Nie zamykaj się w sobie - poszukaj porady i pracuj nad znalezieniem odpowiedniego rozwiązania. Mam nadzieję, że powyższe wskazówki są pomocne, ale nie wahaj się podzielić ze mną swoimi własnymi doświadczeniami i tym, jak sobie poradziłeś. Zawsze miło jest nawiązać kontakt i kontynuować dyskusję.