Podstawą dobrego funkcjonowania każdego biura jest w pierwszej kolejności jego kadra. Ale duże znaczenia ma także wyposażenie biura. Dzięki odpowiednio dobranym artykułom biurowym oraz ergonomicznym meblom praca przy biurku może być komfortowa i przyjemna. Jakich artykułów potrzebujemy w biurze?

Najbardziej podstawowe artykuły biurowe

Do tych najbardziej potrzebnych nawet w dobie komputerów należą przybory do pisania. Wśród nich najczęściej kupowane są długopisy. Na wyposażeniu każdego biura powinny znaleźć się długopisy z wkładami w różnych kolorach. Podstawą są oczywiście niebieskie lub czarne, ale przydają się także te z czerwonym czy zielonym wkładem. Dostępne na rynku długopisy są bardzo różne. Najtańsze są te jednorazowe – po wypisaniu się w nich wkładu wyrzuca się je po prostu do kosza. Bardzo dobrze w biurach sprawdzają się też długopisy na podstawce i łańcuszku. Zapobiega to ich znikaniu.

Do artykułów, które w biurze wykorzystywane są każdego dnia należą także zakreślacze, markery, pisaki, ołówki. Oprócz przyborów do pisania na wyposażeniu biura nie może zabraknąć papieru do ksero i drukarki oraz tuszu i tonera. Niezbędne są także artykuły do segregowania i przechowywania dokumentów. Do tych artykułów należ różnej wielkości teczki, segregatory, transparentne koszulki, skoroszyty. Na ergonomicznym stanowisku pracy powinna znaleźć się także żelowa podkładka pod myszkę.

Sprawdź również: Jaką niszczarkę dokumentów wybrać

Artykuły biurowe, które również są przydatne

W wielu firmach każdego dnia wytwarzana jest korespondencja papierowa. Stąd konieczność zakupu odpowiedniej ilości kopert. W sprzedaży dostępne są zwykłe papierowe koperty w bardzo różnych formatach, koperty z okienkiem oraz wyłożone w środku folią bąbelkową. W dużej ilości praktycznie w każdym biurze zużywane są spinacze i różnej wielkości zszywki. Jeśli mówimy o zszywkach, to nie możemy zapomnieć o zszywaczach.

Na rynku do wyboru jest obecnie mnóstwo różnego rodzaju zszywaczy. Mogą też być wykonane z bardzo różnych materiałów. Do biura najlepszy jest metalowy zszywacz. W sklepach znajdziemy zszywacze długoramienne i standardowe. Te drugie umożliwiają zszycie maksymalnie 50 kartek. Zszycie dużej ilości dokumentów ręcznych zszywaczem (nawet tym długoramiennym) jest czynnością, która zajmuje mnóstwo czasu. Do tego jest to czynność żmudna i mało przyjemna. Dokumenty można jednak obecnie zszyć o wiele szybciej. Wystarczy, że zainwestujemy w zszywacz elektryczny. Zszywacze elektryczne, które obecnie dostępne są w sprzedaż umożliwiają bardzo szybkie zszywanie dużej ilości dokumentów. Pracują przy tym bardzo cicho.

Lista artykułów niezbędnych w każdym biurze powinna zostać poszerzona o pinezki, samoprzylepne karteczki do notowania, biurkowe kalendarze. Warto zakupić także korektory i organizery. Przyda się również kosz na papier, taśma klejąca, klej, a nawet temperówki. Zakupienie niezbędnych artykułów biurowych nie jest dzisiaj trudne. W ich sprzedaży specjalizuje się wiele sklepów zarówno stacjonarnych, jak i internetowych.  Wszystkie podstawowe artykuły biurowe każdy powinien mieć w zasięgu ręki.