Podstawą dobrego funkcjonowania każdego biura jest w pierwszej kolejności jego kadra. Ale duże znaczenia ma także wyposażenie biura. Dzięki odpowiednio dobranym artykułom biurowym oraz ergonomicznym meblom praca przy biurku może być komfortowa i przyjemna. Jakich artykułów potrzebujemy w biurze?

Najbardziej podstawowe artykuły biurowe

Do tych najbardziej potrzebnych nawet w dobie komputerów należą przybory do pisania. Wśród nich najczęściej kupowane są długopisy. Na wyposażeniu każdego biura powinny znaleźć się długopisy z wkładami w różnych kolorach. Podstawą są oczywiście niebieskie lub czarne, ale przydają się także te z czerwonym czy zielonym wkładem. Dostępne na rynku długopisy są bardzo różne. Najtańsze są te jednorazowe – po wypisaniu się w nich wkładu wyrzuca się je po prostu do kosza. Bardzo dobrze w biurach sprawdzają się też długopisy na podstawce i łańcuszku. Zapobiega to ich znikaniu.

Do artykułów, które w biurze wykorzystywane są każdego dnia należą także zakreślacze, markery, pisaki, ołówki. Oprócz przyborów do pisania na wyposażeniu biura nie może zabraknąć papieru do ksero i drukarki oraz tuszu i tonera. Niezbędne są także artykuły do segregowania i przechowywania dokumentów. Do tych artykułów należ różnej wielkości teczki, segregatory, transparentne koszulki, skoroszyty. Na ergonomicznym stanowisku pracy powinna znaleźć się także żelowa podkładka pod myszkę.

Artykuły biurowe, które również są przydatne

W wielu firmach każdego dnia wytwarzana jest korespondencja papierowa. Stąd konieczność zakupu odpowiedniej ilości kopert. W sprzedaży dostępne są zwykłe papierowe koperty w bardzo różnych formatach, koperty z okienkiem oraz wyłożone w środku folią bąbelkową. W dużej ilości praktycznie w każdym biurze zużywane są spinacze i różnej wielkości zszywki. Jeśli mówimy o zszywkach, to nie możemy zapomnieć o zszywaczach.

Na rynku do wyboru jest obecnie mnóstwo różnego rodzaju zszywaczy. Mogą też być wykonane z bardzo różnych materiałów. Do biura najlepszy jest metalowy zszywacz. W sklepach znajdziemy zszywacze długoramienne i standardowe. Te drugie umożliwiają zszycie maksymalnie 50 kartek. Zszycie dużej ilości dokumentów ręcznych zszywaczem (nawet tym długoramiennym) jest czynnością, która zajmuje mnóstwo czasu. Do tego jest to czynność żmudna i mało przyjemna. Dokumenty można jednak obecnie zszyć o wiele szybciej. Wystarczy, że zainwestujemy w zszywacz elektryczny. Zszywacze elektryczne, które obecnie dostępne są w sprzedaż umożliwiają bardzo szybkie zszywanie dużej ilości dokumentów. Pracują przy tym bardzo cicho.

Lista artykułów niezbędnych w każdym biurze powinna zostać poszerzona o pinezki, samoprzylepne karteczki do notowania, biurkowe kalendarze. Warto zakupić także korektory i organizery. Przyda się również kosz na papier, taśma klejąca, klej, a nawet temperówki. Zakupienie niezbędnych artykułów biurowych nie jest dzisiaj trudne. W ich sprzedaży specjalizuje się wiele sklepów zarówno stacjonarnych, jak i internetowych.  Wszystkie podstawowe artykuły biurowe każdy powinien mieć w zasięgu ręki.